Finanční oddělení korporací

Finanční oddělení korporací

Doplnění týmu finančního controllingu

Klient se dostal do situace, kdy během jednoho měsíce měli z firmy odejít oba dva zaměstnanci oddělení finančního controllingu. Česká pobočka se tedy dostala do situace, kdy by controlling za celou Českou republiku museli zvládat pouze zaměstnanci ze Slovenska, což by kapacitně nebylo možné. Klient nás o situaci informoval s předstihem, takže jsme byli schopni navrhnout řešení, kdy zaměstnanec Grinexu dva měsíce pracoval skoro na plný úvazek přímo u klienta. Díky tomu klient mohl zabezpečit nerušený průběh a výkon všech povinností oddělení finančního controllingu.

Nový systém pro reporting

Finanční controlling se trápil se zcela nevyhovujícími reporty pro interní reporting. Klient zároveň procházel implementací systému SAP a měl v plánu přejít na reporting založený na výstupech ze SAPu. Jak už to tak bývá, implementace SAPu zdaleka neprobíhala podle plánu, takže bylo zvoleno náhradní řešení. Klientovi jsme vytvořili rozsáhlý reporting, který umožnil manažerům v ČR a na Slovensku výrazně pohodlnější přístup k mnohem hlubšímu detailu dat.

Naše zkušenosti

V případě chybějících funkcí v účetních systémech velkých korporací dokážeme nabídnout alternativu ke zdlouhavým a předraženým projektům implemantace složitých IT řešení. Řešení dokážeme dodat rychleji a dokážeme ho vytvořit přesně na míru vašim potřebám.

Automatizace přípravy kontrolních hlášení a přiznání k DPH

Naši lidé vytvořili systém pro společnost (roční obrat více než 10 mld. Kč), která prošla právně fúzí, ale účetní systémy měla stále oddělené. Bylo tedy třeba vytvořit systém, který dokázal propojit výstupy z více účetních systémů, data propojit a automaticky připravit přiznání k DPH a kontrolní hlášení, které bylo možné hned odeslat do systémů finanční správy.

Robustní systém pro finanční controlling

Naši lidé vytvořili systém pro spojenou českou a slovenskou pobočku celosvětově působící farmaceutické společnosti. Systém zobrazuje finanční výsledky z mnoha pohledů a s porovnáním řady scénářů. Funguje současně pro dvě země, reportuje obraty blížící se 5 mld. Kč, které jsou dosahované v necelém tisíci produktů. Systém byl vytvořen jako náhrada nevyhovujícího řešení v SAPu.

Systém pro reporting a plánování

Naši lidé vytvořili systém pro společnost působící v automotive. Systém dokáže jednak přinášet podrobné výsledky v pohledu přes řadu středisek, informuje také o výsledcích KPI. Systém podporuje více scénářů, pohodlně porovnává výsledky jednotlivých scénářů a zároveň umožňuje zadávat hodnoty do plánovacích scénářů.

Nástroj pro automatizaci přípravy formulářů daňových přiznání pro entity v konsolidačním celku

Pro rozsáhlou konsolidovanou skupinu naši lidé vytvořili systém, který stáhne data z předpřipravených datových zdrojů, data zpracuje a vytvoří z nich výkazy pro podání spolu s daňovým přiznáním a to pro každou společnost v konsolidačním celku. Tento systém dokáže výrazně zrychlit přípravu formulářů daňových přiznání.

Odpovědná osoba:

Richard Jahoda ml

Manager

email: richard.jahoda_ml@grinex.cz

tel.: +420 222 516 889